Bandwachten segment events & entertainment

Brandwachten op een ‘voor publiek toegankelijke verrichting van vermaak’ Brandveiligheidsmaatregelen tijdens een ‘voor publiek toegankelijke verrichting van vermaak’ zoals een…

Lees verder

BHV en EHBO Diensten

Tijdelijk geen BHV’ers voorhanden? Huur een professionele BHV’er van VGN Medical Support! ‘Een ongeluk zit in een klein hoekje’ en…

Lees verder

Kom je in jouw werk in een dienstverlenende functie soms agressieve klanten tegen? Agressie heeft een enorme impact, zowel op het slachtoffer als op de collega’s. Dit is onacceptabel. In deze training ontwikkel je de kennis en vaardigheden die je helpen beter om te gaan met agressie zelf minder last hebt van wat je meemaakt.

Deze training van VGN College is gericht op het herkennen van en reducerend optreden tegen agressie, waaronder Frustratieagressie, Witteboorden agressie en Agressie op de persoon.

De vakbekwaamheid van de examenkandidaat voor ‘Omgaan met Agressie’ wordt theoretisch en praktisch getoetst op de onderstaande taakgebieden. Deze gebieden betreffen theoretische en praktische vaardigheden.

  • agressiepiramide
  • kenmerken van agressie
  • vormen van agressie
  • agressiereductie
  • conflicthantering
  • veilig werken in relatie tot conflicthantering
Resultaat
  • je beschikt over alle praktische kennis en vaardigheden om agressie te beheersen.
  • je hebt inzicht in jouw eigen emoties en die van de ander.
  • je kunt agressie op tijd herkennen.
  • je weet hoe je kunt de-escaleren.
  • je kunt grenzen aangeven en bewaken.

Voor wie

Je werkt in een omgeving waarin je direct contact hebt met klanten, cliënten of andere belanghebbenden, en je hebt van tijd tot tijd te maken met klachten, emoties en agressie. Je wilt leren daar beter en succesvoller mee om te gaan.

De maximale groepsgrootte bij deze training is 12 deelnemers.